Terrassa 4.0. II Serious Games Camp Terrassa #sgc2019

L’Ajuntament de Terrassa, en col·laboració amb Humantiks, organitzen la segona edició del Serious Games Camp Terrassa el 21 i 22 de novembre a Vapor Universitari de Terrassa al carrer de Colom, 114.

El Serious Games Camp és un programa de sensibilització, formació i creació de noves empreses orientades al desenvolupament de serious games amb tecnologies de realitat virtual i realitat augmentada enfocats a les àrees d’educació, formació i salut.

Aquesta segona edició es desenvoluparà al llarg de dues jornades:

 

21 de novembre de 9:00 h. a 14:30 h.

08:45 Acreditacions

09:15 Benvinguda institucional a càrrec de Josep Forn, regidor d’Innovació i d’Universitats de l’Ajuntament de Terrassa

Ponències d’experts/es que exposaran les seves experiències en l’ús dels videojocs i/o tecnologies de realitat virtual i realitat augmentada, per a facilitar l’acompliment dels professionals de la salut i per a millorar el benestar físic i emocional de les persones.

Bloc 1. Videojocs i realitat virtual per a millorar el benestar emocional i físic de les persones

  • 09:30 Ús de la realitat virtual en una unitat de cures intensives a càrrec de Lidia Martí Hereu (Diplomada en Infermeria, Llicenciada en Antropolia i Màster en Investigació i Innovació en infermeria; Infermera UCI Hospital Parc Taulí de Sabadell, membre del grup de treball d’insuficiència respiratòria i ventilació mecànica, UCI Hospital Parc Taulí)
  • 09:45 Realitat virtual i estimulació cognitiva a càrrec de Federico Cerón (psicopedagog, mestre i estudiant d’últim any de psicologia, l’any 2018 va rebre el premi del públic en el SPIN UOC 2018)
  • 10:00 Realitat virtual per reduir l’ansietat en pacients pediàtrics a través del coneixement a càrrec de Tomàs Lóbez (Fundador de Nixi for Children)
  • 10:15 Biel Smartgaze: Ús de la realitat mixta i la IA per a la millora de l’autonomia de persones amb baixa visió a càrrec d’Àlex Cabañeros (Software Engineer en Biel Glasses)
  • 10:30 Aplicació dels videojocs per a la neurorehabilitació a càrrec de Klaudia Grechuta (Investigadora SPECS)
  • 10:45 Ús de noves tecnologies com coadjuvants en el tractament de trastorns relacionats amb el control dels impulsos a càrrec de Lucero Munguía (Investigadora Hospital de Bellvitge)
  • 11:00 Tech for good, salut mental a càrrec de Carmen Ríos (Vicepresidenta de Limbix)
  • 11: 15 Experiències memorables en salut per a la millora de l’adherència en el pacient: co-creació i metodologia a càrrec d’Oscar García (Director Acadèmic ENTI-UB i soci director de Cookiebox)
  • 11:30 The Secret Trail of Moon. Videojoc en realitat virtual per l’entrenament cognitiu en TDAH a càrrec de Carlos González de Tecnocampus-UPF.
  • 11:45 Coffe-break – Showroom – Networking

Bloc 2. Videojocs i tecnologia per a facilitar l’acompliment dels professionals de la salut

  • 12:45 VR4HEALTH. Realitat virtual i formació a càrrec d’Esther Insa (VR4HEALTH Campus Docent SJD)
  • 13:00 Realitat virtual i serious games, una experiència de fa 25 anys a càrrec de José Juan Coll (Responsable Coordinació STICS Generalitat)
  • 13:15 El joc com a eina de formació de professionals i usuaris de la salut a càrrec  de Manel González (Director d’Innovació del CREB)
  • 13:30 Tecnologies immersives per a la millora dels serveis de salut a càrrec de Luis Villarejo (Co-fundador i CEO d’Immersium Studio, on aplica la seva experiència en el món formatiu iy tecnològic per a generar solucions immersives que milloren la eficiència de la formació)
  • 13:45 Taula rodona i preguntes
  • 14:15 Presentació workshops Game Jam i VR Skills Training
  • 14:25 Tancament primera jornada II Serious Games Camp Terrassa

Showroom. Espai on empreses, universitats i fundacions exposaran les seves solucions i tecnologies més innovadores. Es podran provar serious games, realitat virtual i augmentada.

22 de novembre de 9:00 h. a 14:30 h.

Dues activitats simultànies

Game Jam. Workshop de formació per a conèixer els protocols i fases que intervenen en la creació d’experiències gammificades en les àrees de salut, i la importància de la co-creació entre diferents professionals de diferents àrees.

  • 9:30 Creació d’equips
  • 9:45 Presentació de l’objectiu a càrrec de EUIT, Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa UAB.
  • 10:00 Presentació sobre disseny de Serious Games for Health centrats en el pacient a càrrec de ENTI-UB.
  • 10:15 Disseny de Serious Games I
  • 11:30 Coffe Break – Networking
  • 12:30 Disseny de Serious Games II
  • 14:00 Presentació de solucions i tancament

VR SKILLS TRAINING. Experiències formatives per a donar a conèixer com els videojocs tipus scape room i la tecnologia de realitat virtual immersiva són un medi molt eficaç per a ajudar als professionals de la salut a desenvolupament de competències transversals.

  • 9:00 Acreditacions
  • 9:15 Presentació VR SKILLS TRAINING. Experiència formativa pel desenvolupament de competències transversals.
  • 9:30 Creació d’equips
  • 9:45 Introducció general als conceptes de lideratge, comunicació eficaç, empatia i motivació
  • 10:15 Mars Scape VR Experience. Experiència Interactiva de realitat virtual immersiva
  • 11:30 Coffe-Break – Networking
  • 12:30 Tools for Change. Tècniques Innovadores per a la transformació professionals14:15 Conclusions i tancament